Baudrillard’ın Felsefesinde Sinema ve Hipergerçeklik: Fetih 1453 Filmi Örneğinde

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.13856065

Anahtar Kelimeler:

Baudrillard, Cinema and Hyperreality, History, Conquest 1453

Özet

Fransız düşünür olarak tanınmakta olan simülasyon kuramıyla gerçeklik üzerine ortaya koymuş olduğu felsefesiyle bilinen Baudrillard’ın sinemaya yaklaşımının ele alındığı bu çalışmada, sinemada hipergerçekliğin sunumu olarak görülmekte olan tarih filmlerinden Fetih 1453 filmi tarihsel çözümleme yöntemiyle incelenmeye alınmıştır. Bu bağlamda çalışmamıza konu olan; “Baudrillard’ın Felsefesinde Sinema ve Hipergerçeklik: Fetih 1453 Filmi Örneğinde” başlığında çalışmada Fetih 1453 filmi ele alınarak Baudrillard’ın sinemadaki hipergerçeklik üzerine ortaya koymuş olduğu felsefesinin incelenmesi amaçlanmıştır. İnceleme sonucunda Baudrillard’ın tarih filmlerinde hipergerçeklik üzerine savunduğu düşüncelerinin yansıtıcısı olan Fetih 1453 filmi çok ses getiren filmlerden birisi olmasının yanı sıra gerçekliğin hipergerçeğe dönüştüğü, yanılsamanın, imgenin ve estetiğin yok olmasının ardından ideolojinin de öldüğünün görüldüğü film olarak literatüre geçtiği sonucuna ulaşmak mümkün olmaktadır.

Yayınlanmış

09/30/2024

Nasıl Atıf Yapılır

Erbayrakçı, K. (2024). Baudrillard’ın Felsefesinde Sinema ve Hipergerçeklik: Fetih 1453 Filmi Örneğinde . Türkiye Medya Akademisi Dergisi, (8), 74–98. https://doi.org/10.5281/zenodo.13856065

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri